* Što nam u uređenju grada priređujete ovoga proljeća?
- Recesija je i u tom području učinila svoje, a to je jedina djelatnost Komunalca koja se financira iz gradskog proračuna, tako da ove godine neće biti prevelikih noviteta u uređenju. No, mislim da smo na tom području postigli zavidnu razinu što pokazuju i same nagrade Hrvatske turističke zajednice koje je grad dobio prijašnjih godina za uređenje. Nastojat ćemo zadržati dosadašnju razinu, a kad se pokrene gospodarstvo uložit ćemo i više truda u novitete kad je riječ o hortikulturi i uređenju grada. Najvažnije je da je grad čist, uređen, a vjerujem da će nam cvjetne gredice svojim bojama malo podići i raspoloženje.
* Građani najčešće negoduju zbog rušenja stabala, pitaju se hoće li biti posađena nova.
- Obje aktivnosti, i sječu i sadnju stabala, radimo u suradnji s Gradom, odnosno prema nalogu Upravnog odjela za komunalni sustav. Samo na osnovu njihovog naloga možemo obaviti zahvat i u prostoru i na zelenim površinama. Plan sadnje radimo prema onome što kaže struka, ali i u suradnji s mjesnim odborima, građanima, a upravni odjeli za komunalni sustav i za prostorno uređenje daju zadnju riječ. Program održavanja, uređenja i čišćenja grada usvaja se na Gradskom vijeću.
* U tijeku je i proljetna akcija odvoza krupnog otpada. Imate li problema s nelegalnim skupljačima?
- Tijekom svake takve akcije imamo problema s nelegalnim skupljačima. Nije toliki problem što oni otpad odvezu prije nas, već u tome što iskoriste ono što se može na tržištu sirovina prodati, a sve ostalo završi na divljim odlagalištima. U tim akcijama tijekom mjesec dana skupimo i 50 tona glomaznog otpada. Ono što se može izdvojiti od otpada i iskoristiti za uporabu, kao što je metalni, to ne ide na odlagalište, ali sve drugo završava na Vijušu. Ako se građanima skupi otpada i izvan ovih akcija odvoza krupnog otpada ili ako im sve ne stane u kantu, mogu ga svaki dan dovesti i besplatno odložiti na gradsko odlagalište, čak i subotom do 16 sati. Građani mogu, naravno oni koji uredno podmiruju obveze prema Komunalcu, kada im treba, dobiti na korištenje i kontejner za otpad.
* Kada će odlagalište Vijuš biti sanirano?
- Nacionalna strategija za gospodarenje otpadom kaže da su odlagališta jedan od načina zbrinjavanja otpada, a ovo na Vijušu neće biti stalno mjesto odlaganja otpada jer je predviđeno za sanaciju i zatvaranje. Taj projekt radi Grad u suradnji s Fondom za zaštitu okoliša i energetsku učinkovitost. Ugovor je potpisan, napravljena je dokumentacija i sada bi trebalo krenuti u sanaciju. Mislim da se sredstva dijelom planiraju i iz pretpristupnih fondova. Vijuš će se sanirati i zatvoriti što se neće dogoditi sutra, ali u dogledno vrijeme dok dobijemo regionalno odlagalište hoće.
* U kojoj je fazi projekt natkrivene tržnice?
- I taj projekt radi Grad za što su i u ovogodišnjem proračunu planirana sredstva. U tijeku je izrada projektne dokumentacije natkrivene tržice. Mislim da najprije treba urediti podest tržnice koji je najveći problem jer je neuređen i neravan, a prije toga, što zahtijeva i najviše novca, treba urediti komunalnu infrastrukturu u zemlji, dok je natkrivanje tržnice nadogradnja. Uz kompletno uređenje potreban je i novi koncept funkcioniranja tržnice, a tu mislim na prometne tokove koji bi se trebali prilagoditi današnjoj situaciji. Ovih je dana Vodovod napravio spajanje magistralnog vodovoda u produženoj Horvatovoj i nadam se da će vrlo brzo uslijediti i asfaltiranje te produžene Horvatove ulice na tržnici što se financira iz gradskog proračuna. Kod uređenja ne treba napraviti grešku da od tržnice napravimo trgovački centar. Trgovački centri imaju svoje kupce, a tržnica je specifična jer se tu izravno susreću proizvođači i kupci i to treba zadržati. Imamo sreću jer je na našoj tržnici puno certificiranih proizvođača i možemo biti sigurni da kupujemo kvalitetne domaće proizvode. Tržnica je na neki način i mjesto sastajanja i kod uređenja ona ne bi smjela izgubiti tu svoju draž.
* Jesu li stigle rashladne vitrine za sir i vrhnje?
- Na javnom nadmetanju izabrali smo najpovoljniju ponudu i nakon što prođe rok žalbe, očekujem da bi za mjesec dana vitrine mogle i stići.
* Pauk je jedna od novijih djelatnosti Komunalca, kako funkcionira?
- Pauk radi u jednoj smjeni, a i ta je djelatnost uslužna jer radimo prema nalogu komunalnog redara ili prometne policije. Nadam se da će uspostavom gradskog prometnog redarstva i pauk bolje funkcionirati. Nisam baš zadovoljna efektima rada pauka jer su to vezani prihodi i rashodi. Voljela bih da mogu reći da pauk nema posla jer je uveden prometni red u gradu, ali nije baš tako. Posla nema jer smo mi ipak treći u nizu, kao što sam rekla, ovisimo o radu i nalogu komunalnih redara i prometne policije kojima to nije osnovni i jedini problem.
* Što je ove godine u planu na uređenju groblja?
- Ove ćemo godine urediti mrtvačnice na grobljima u Brodu i Podvinju, ali bit će to samo proljetno osvježenje jer toliko sredstava imamo. Prije dvije godine otkupljen je dio zemljišta uz groblje u Brodskom Varošu, ove smo godine dobili lokacijsku dozvolu i projektnu dokumentaciju tako da ćemo već u roku od mjesec dana krenuti s izgradnjom novog grobnog polja na varoškom groblju iza mrtvačnice. U Podvinju je stalan problem nedostatka grobnih mjesta i tu tražimo mogućnost kako ga proširiti. U proračunu grada je predviđena izgradnja nadstrešnice na mrtvačnicama Gradskog groblja i, koliko mi je poznato, projektna dokumentacija je u izradi pa očekujem da će ove godine biti i relaiziran taj posao.
* Imate li problem s naplatom usluga?
- Tu smo uveli prilično reda. Kad sam došla u Komunalac, nije bilo uredne evidencija o tome tko je koliko dužan. Prije smo uplatnice izdavali jedanput godišnje, a sada četiri puta godišnje. Uz uplatnice šaljemo i obavijest o dugu i ta komunikacija s korisnicima je jako bitna jer se greška može dogoditi i s naše strane, na primjer da nešto nismo proknjižili, pa je važno da se reagira čim se uoči nešto tako. Imamo i jako puno ovrha. Mi ne možemo kao što je slučaj sa strujom, plinom, vodom isključiti korisnikie, otpad moramo odvesti, to je naša je obveza, a dug često ostane. No, zato šaljemo opomene, na kraju idemo u ovrhu jer ne smijemo dozvoliti da dug ode u zastaru.
* Kako ste zadovoljni poslom koji se obavi kroz program javnih radova?
- Otpočetka smo uključeni u taj projekt i krenuli smo s 10 ljudi, a ove godine ih je 131 na javnim radovima. Najviše ih je na arheološkim iskapanjima na Poduzetničkoj zoni Bjeliš, što će trajati šest mjesci, radovi u koje su uljučeni Romi u svom naselju trajat će tri mjeseca, a radovi na uređenju grada šest mjeseci. Mogu reći da bez njih ne bismo uspjeli odraditi sve poslove po gradu koje trebamo. Nismo imali novog zapošljavanja, naša radna snaga je starija, prosjek je 47 godina, a to su ipak vrlo teški fizički poslovi koji se rade 365 dana u godini bez obzira na vremenske prilike. Tako da su nam ovi javni radovi veliko osvježenje. U našem poslu stroj je savršen, ali ako nemate sredstava za stroj, možete ga zamijeniti određenim brojem ruku i te nam ruke puno znače. Rasporedili smo ih tako da rade i na onim dijelovima grada gdje mi ne stižemo, uvijek pokraj škola gdje je najviše papirića, i nadam se da su to građani primijetili. Nadam se da se ipak uočava da je grad čišći, a nakon temeljitog proljetnog čišćenja i uređenja sigurna sam da će zablistati.