Prometom najzagušenija slavonskobrodska ulica sigurno je Osječka, a to potvrđuje i podatak da dnevno tom ulicom prosječno prođe 14.679 vozila. Promet dodatno otežava pružni prijelaz. Rješenje toga problema jedno je od prioritetnih pa ga i sve političke stranke redovno ističu u predizbornim kampanjama, ali rješenje se tek počelo nazirati posljednje dvije godine kako je ona prekategorizirana u državnu.
Projektnu dokumentaciju za Osječku ulicu radi Institut građevinarstva Hrvatske u Osijeku, od kojih smo dobili iscrpnu informaciju o novom rješenju prometa u Osječkoj ulici.
Kružni tok kod mosta na Glogovici
Idejnim projektom koji je završen i koji će sljedeći tjedan biti upućen u Ministarstvo obuhvaćena je Osječka ulica u dijelu od mosta na potoku Glogovica do križanja s Mostarskom ulicom. Križanje sa željezničkom prugom riješeno je deniveliranjem, projektiranjem podvožnjaka ispod pruge koji će imati dvije trake, a spuštanje u podvožnjak počinje kod Ulice Ernesta Račkog. U gornjoj razini, paralelno s Osječkom ulicom bit će izgrađena cesta s jedne i druge strane koje će biti pristupne svim stanarima i lokalnom će stanovništvu omogućavati da preko tih paralelnih cesta dođu u podvožnjak.
Izgradnjom podvožnjaka promet preko željezničke pruge na tom dijelu bit će zatvoren, više nema križanja s cestom, pa neće biti ni brklje te je planiralo postavljanje ograde i zaštite od buke. Pješački i biciklistički promet ostaje na postojećem terenu, ali kako više nema prijelaza preko pruge za pješake i bickliste je planiran pothodnik.
Na početku Osječke ulice kod mosta na Glogovici planiran je kružni tok na križanju s Naseljem Andrije Hebranga. Time će se omogućiti promet u svim smjerovima vozilima koja se uključuju s jednosmjerne paralelne ceste uz podvožnjak i obrnuto vozilima koja s Osječke ulice trebaju skrenuti u jednosmjernu paralelnu cestu uz podvožnjak jer nema prostora za lijeve skretače.
Projektna dokumentacija gotova do lipnja
Prema riječima Tomislava Pekanovića, voditelja projekta, idejni projekt je sljedeći tjedan u Ministarstvu nakon čega slijedi loakcijska dozvola koja se čeka otprilike dva mjeseca, a zatim je na redu glavni projekt. Paralelno s tim radit će se i na dobivanju građevinske dozvole, te očekuju da bi do lipnja sljedeće godine sve trebalo biti gotovo, što je u skladu s rokom od 15 mjeseci koji je IGH i dobio za izradu projektne dokumentacije. Kako na ovom dijelu neće biti potrebno rušiti kuće, neće biti ni otkupa, daljnji tijek je raspisivanje natječaja za izvođača radova, a projekt Osječke ulice planira se u svoti od oko 50 milijuna kuna.
Za vrijeme izvođenja radova planirana je i privremena regulacija prometa. Većina vozila koja dolaze u grad s istoka i s autoceste bit će usmjerena Sjevernom veznom cestom na Kumičićevu ulicu, a oni koji krenu Osječkom ulicom bit će usmjereni na Aleju Miroslava Krleže sve do Budakove ulice. Na prijedlog Odjela prometne policije PU brodsko-posavske u privremenu regulaciju prometa uvršten je i cestovni prijelaz preko željezničke pruge koji povezuje Demetrovu ulicu i Ulicu Ivana Gorana Kovačića kako bi se rasteretio promet Gupčevom.