Kupovina, naručivanje iz naslonjača mobitelom postala je svakodnevica, a podaci pokazuju da smo tu u prosjeku Europske unije, jer 75 posto građana Hrvatske kupuje putem interneta. Online, odnosno internetski život bio je na neki način i spas tijekom korone, jer smo bili prisiljeni što manje kontaktirati uživo, a mnogi su na taj način radili i svoj posao, pa ga čak nastavili i nakon pandemije. Internet-trgovina u vrijeme korone doživjela je u cijelom svijetu boom, a prema podacima platformi, koje korisnicima omogućavaju pristup raznim vrstama proizvoda i jela na zahtjev, narudžba hrane porasla je 500 posto. Tijekom 2023. godine Hrvatska je na 3. mjestu u jugoistočnoj Europi po broju isporučenih narudžbi.
I na slavonskobrodskim ulicama svakodnevno susrećemo dostavljače s ogromnim torbama na leđima, motorima, biciklima, sjedalima automobila. Dostava hrane na kućnu adresu nije novost koju je donijela pandemija, ugostiteljski objekti u Slavonskom Brodu omogućili su ju i ranije, uglavnom se dostavljala pizza, što je bilo odlično rješenje kada se pojave nenadani gosti, ali s godinama smo, izgleda, postali i komotniji, pa i lijeni, te je jednostavnije naručiti hranu nego skuhati jer je brzina postala glavna odrednica u radnom danu. Provjerili smo u nekoliko slavonskobrodskih ugostiteljskih objekata kakve su navike naših građana, naručuju li više dostavu hrane kući ili ipak posjećuju restorane, pizzerije.
Ipak vole doći u restoran
Restoran i pizzeria Papo´s otvoren 2021. godine nema vlastitu dostavu hrane, nego možete naručiti putem platformi Wolt i Glovo, a naručenu hranu za kući svatko može i sam osobno preuzeti u restoranu. - U odnosu na ukupan promet, dostava hrane je negdje 25 posto. Naši gosti ipak vole doći i sjesti u restoran, a više imamo večera, iako dosta i ručkova, poslovnih. Nemamo svu ponudu naših jela na dostavi, samo salate, burgere i pizze, naš kompletan menu ne ide van. Radimo drugačije, meso je rađeno na obradi steakova i to ne može ići van. Ta specifična obrada mesa zahtijeva puno više vremena, priprema traje nekoliko dana, steakovi moraju odležati po 20 dana da bi izašli na stol – pojašnjava vlasnik Denis Buruš.
Stekli su već i stalne goste, a dodaje kako društvene mreže pomažu, ali ipak je najbolja reklama glas od usta do usta.
(Više u tiskanom izdanju Posavske Hrvatske)