Osječko-baranjska županija bila je u ponedjeljak domaćin potpisnika Sporazuma o suradnji na kreiranju i promociji turističkog brenda "Slavonija" u sklopu kojeg će biti izrađen Strateški marketinški plan turizma Slavonije s planom brendiranja za razdoblje 2019. - 2025. godine. Sporazum su potpisali ministar turizma Gari Cappelli, direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić te direktorice turističkih zajednica Osječko-baranjske, Vukovarsko-srijemske, Požeško-slavonske i Brodsko-posavske županije Ivana Jurić, Rujana Bušić Srpak, Maja Jakobović Vukušić, Ružica Vidaković i zamjenik direktorice Turističke zajednice Virovitičko-podravske županije Josip Mikolčić. Cilj sporazuma je povećanje prepoznatljivosti Slavonije i istoimenog klastera, a provedbu projekta i izradu strateških marketinških dokumenata nadzirat će Povjerenstvo za razvoj turizma u Slavoniji koje će voditi ministar Cappelli.
- Puno se govorilo o tome ulaže li se dovoljno u Slavoniju; to su bila sporadična i možda ne strateška ulaganja. Bio nam je cilj, putem Instituta za turizam, potpisati sporazum o strategiji razvoja brendiranja proizvoda svih pet slavonskih županija kako bismo napokon mogli zajedno izaći na tržište. U roku od šest do osam mjeseci Institut za turizam napravit će kvalitetan dokument suprotno od načina na koji se to dosad radilo; informacije će ići iz baze prema vrhu, a ne obratno i nametanjem mišljenja o tome što je Slavonija. Napokon ćemo moći ciljano i kvalitetno investirati sredstva u ono što će iz strategije proizaći. U posljednje dvije godine Hrvatska turistička zajednica i Ministarstvo turizma uložili su u projekte infrastrukture i brendiranja Slavonije 37,5 milijuna kuna. Smatram da je bolje to učiniti kroz strategiju - istaknuo je ministar Cappelli i dodao kako su u prijedlogu revizije operativnog programa konkurentnosti i kohezije za turizam dodana sredstva u iznosu od 575 milijuna kuna za ruralni, zdravstveni, kulturni i cikloturizam u klasteru Slavonija. Ministar je najavio i moguće održavanje Dana turizma u Osijeku iduće godine. Direktor Hrvatske turističke zajednice Kristjan Staničić istaknuo je da je HTZ ove godine podržao 93 turistička projekta iz Slavonije iznosom većim od 3,7 milijuna kuna, a strateški marketinški plan trebao bi pridonijeti boljem korištenju dosad neiskorištenih potencijala klastera Slavonija: - U ovoj i idućoj godini za provedbu projekta osigurali smo 612.500 kuna, a glavni zadatak nam je ispričati svijetu priču o Slavoniji i kontinentalnim dijelovima Hrvatske koji bi trebali biti nositelji razvoja cjelogodišnjeg turizma.
- Slavonija dosad nije bila brendirana, a ideja ove inicijative jest da se to konačno promijeni, u skladu s inicijativom Vlade "Projekt Slavonija, Baranja i Srijem". Godinama je Slavonija smatrana Dalekim Istokom Hrvatske, što nije istina - rekla je direktorica Turističke zajednice Osječko-baranjske županije Ivana Jurić. Župan osječko-baranjski Ivan Anušić istaknuo je veliki turistički potencijal slavonskih županija: - Ono što pripremamo i na čemu ćemo raditi konkretne su stvari i strategija u kojoj ćemo kao lokalna te regionalna samouprava inicirati i kreirati projekte, a oni će imati nadzor i potporu na državnoj razini. Turizam je na našem području potpuno neiskorištena gospodarska grana i može se učiniti puno više.