Na
nedavnoj sjednici novogradiškog Gradskog vije
ća,
uz ostale odluke, jedna je posebno značajna, a odnosi se na novi
ustroj gradskih upravnih tijela. To su činile i prethodne gradske
vlasti nakon provedenih izbora, odnosno tako su stvarale strukturu
operativne podloge za prvođenje svojih aktivnosti (pa i predizbornih
obećanja). Time prestaje važiti prethodni ustroj koji se sastojao
od upravnih odjela (koji su imali svoje pročelnike i ostale
djelatnike kao i svoj način rada) te su obavljali kontakte s
građanstvom odnosno njima bili na usluzi. Ovih dana očekujemo
saznati i imena novih pročelnika i ostale detalje te obzanjivanje
novog ustroja na službenom gradskom web-portalu. Dakle,
Novogradiščani će se trebati naviknuti na novi ustroj, pa i nove
službenike na nekim pozicijama kada budu trebali obavljati
administrativne poslove s gradskom upravom. Sada u kratkim osnovnim
nazanakama prvi u medijima donosimo pregled novih ustrojbenih jednica
i njihov djelokrug.
Četiri
upravna odjela
Uvjetno
re
čeno
„na vrhu piramide“ odnosno hijerarhije, po odgovornosti i
nadležnostima nalaze se gradonačelnik
Željko
Bigović
te njegovi zamjenici
Ljiljana
Lukačević
i
Dario
Ban.
Njih
troje
kontrolirat
će rad buduća četiri upravna odjela (za koja će biti imenovani
pročelnici), a to su:
Upravni
odjel za gradsku samoupravu
(gradska
služba)
Upravni
odjel za financije
Upravni
odjel za urbanizam i komunalne poslove
Upravni
odjel za gospodarstvo
Kad
gledamo djelokrug rada budu
ćih
Upravnih odjela to će izgledati ovako:
- Upravni odjel za gradsku samoupravu
imat
će:
- Odsjek
za lokalnu samoupravu, pravne i op
će
poslove
(koji će se sastojati od Pododsjeka za poslove Gradskog vijeća i
gradonačelnika te protokol i odnose s javnošću i Pododsjeka za
opće pravne i kadrosvske poslove
- Odsjek
za društvene djelatnosti
-
Upravni odjel za finacije
u
nadležnosti
će
imati
Odsjek
za računovodstvo
proračuna i
Odsjek
kontrole
-
Upravni odjel za urbanizam i komunalne poslove
sastajat
će
se od
Odsjeka
za urbanizam, komunalne poslove i infrastrukturu
te
Odsjeka
za komunalno pravne poslove i komunalno redarstvo
-
Upravni odjel za gospodarstvo
imat
će
Odsjek
za razvoj poduzetništva i poljoprivrede
i
Odsjeka
za upravljanje imovinom grada
Stupanjem
na snagu nove Odluke o unutarnjem ustroju i djelokrugu upravnih
tijela Grada Nove Gradiške (na dan objave u "Novogradiškom
glasniku") prestaje dužnost dosadašnjih pro
čelnika
te će im biti ponuđena radna mjesta u gradskoj upravi koja
odgovaraju njihovoj stručnoj spremi i radnom iskustvu uz zadržavanje
svih stečenih prava iz radnog odnosa. Gradonačelnik kao
savjetodavno tijelo može osnovati i Kolegij kojeg sačinjavaju
pročelnici upravnih odjela i ureda i druge stručne osobe koje
odredi gradonačelnik. Upravne i stručne poslove u upravnim tijelima
Grada obavljat će službenici i namještenici. Nitko od postojećih
djelatnika neće biti otpušten, a eventualno mogu biti raspoređeni
na druga radna mjesta.
Štednja
i smanjenje plaća
U
zaklju
čku
rasprave prije donošenja odluke o novom ustroju gradskih upravnih
tijela znakovite su bile riječi gradonačelnika koji je naglasio
kako ovime ne dolazi do povećanja broja uposlenih u gradskoj upravi
(kojih će i dalje biti 40-ak). Natojat će se postići veća
učinkovitost i bolji kontakt s građanstvom, a građani mogu
očekivati i neke novosti koje bi trebale pridonijeti boljoj
učinkovitosti rada gradske administracije. Predloženo je novo radno
vrijeme gradskih službi. Ono bi trebalo biti svakodnevno radnim
danom od
7
do 15
,
a utorkom od
8
do 16 sati
.
Gradonačelnik je posebno naglasio kako, vezano uz aktualne
restrikcije i uštede gradskog proračuna, gradski službenici mogu
zasigurno očekivati manje plaće nego dosada. Osim proporcionalnog
smanjenja njihovih plaća zatražio je od svih korisnika proračunskih
sredstava da u što kraćem roku pripreme novu sistematizaciju radnih
mjesta (primjerice u Gradskoj knjižnici, Gradskom muzeju, Učilištu
Matije Antuna Relkovića…) te donesu odluku o smanjenju svojih
plaća i o tome kako misle provesti uštede.