Graditeljstvo

Prva brodska avenija na čekanju

Što je GUP?

Datum objave: 7.3.2008.
Posavska hrvatska, Slavonski Brod

Iako volja za gradnjom prve brodske avenije postoji na obje strane - Grada Slavonskog Broda i Hrvatskih cesta - cijeli je projekt (ne)očekivano zapeo na slavonskobrodskom Generalnom urbanističkom planu (GUP). Točnije, na različitim tumačenjima GUP-a. Je li riječ o strateškom/okvirnom dokumentu koji u slučaju Svačićeve ulice samo propisuje položaj cestovnog koridora (urbanističko rješenje) ili pak dokument koji propisuje i njegovo striktno tehničko rješenje?

Naime, kada su Hrvatske ceste još prošle godine zatražile od nadležnog gradskog ureda izdavanje lokacijske dozvole za dogradnju sjevernog kolničkog traka u Svačićevoj (dakle od Službe za izdavanje dozvola i akata u provedbi dokumenata prostornog uređenja) zahtjev je odbijen uz objašnjenje kako je predloženi projekt HC-a suprotan rješenju koje "propisuje" još uvijek važeći GUP. Smatrajući kako je GUP samo okvirni strateški dokument HC je uložio žalbu na odluku resornog odjela. Cijeli "slučaj" koji zapravo zahtijeva samo meritorno tumačenje "smisla" GUP-a već je mjesecima u Ministarstvu gospodarstva.

Točka sukoba dva rješenja, od kojih je gradski urbanistički a HC-ov striktno tehnički/projektni, leži u različitom rasporedu pješačkih/biciklističkih staza i zelene površine, što je bio formalni razlog odbijanja lokacijske dozvole.

Suprotna rješenja

Doslovnim iščitavanjem popratne karte "rješenja" iz GUP-a, novi kolnički trak trebao bi graničiti s izdignutom biciklističkom stazom (B), zatim dolazi zelena površina (Z) a tek onda pješačka staza (P), ili B-Z-P - suprotno rješenju HC-a. Kako je grafički prikaz sastavni dio GUP-a, nadležni odjel za izdavanje lokacijskih dozvola nije htio riskirati koliziju s GUP-om i protuzakonito izdavanje dozvole.

Što je rješenje HC-a? Kolnik graniči prvo sa zaštitnom zelenom površinom (Z), zatim dolazi biciklistička staza (B) a tek onda pješačka staza (P), ili Z-B-P.. Razlozi za ovakav prijedlog su višestruko dobri. Odvajanjem kolnika od biciklističke staze putem zaštitne zelene površine, povećava se sigurnost biciklista u prometu i povećava brzina vozila na budućem kolniku do 60 km/h, u suprotnom brzina bi iznosila tek 40 km/h. Drugi dobar razlog je uvažavanje zatečenog stanja na postojećem južnom kolniku, današnjoj Svačićevoj, koja zaista počinje zelenom površinom, slijedi ju pješačka staza a nakon nje rezervirani koridor buduće biciklističke staze. U ovoj varijanti novi sjeverni kolnik zapravo je samo zrcalno preslikani već postojeći južni kolnik. Kada bi se striktno primijenila suprotna "odredba" iz GUP-a, iz popratnog grafičkog detalja, na sadašnjem kolniku valjalo bi odmah rušiti javnu rasvjetu i drvored kako bi došli do "obavezne" formule B-Z-P.

Kako riješiti problem?

- Problem je zapravo nastao u interpretaciji GUP-a kao dokumenta. Skloniji sam tumačenju koje GUP smatra strateškim dokumentom koji u ovom slučaju nije propisao i tehnička rješenja. Jedino što je propisano je cestovni koridor kao norma, što on mora sadržavati, ali ne i redoslijed svih elemenata, kaže ravnatelj županijskog Zavoda za prostorno planiranje Igor Čižmek. - Kada je problem već nastao moguća su dva rješenja. Prvo, osobno očekujem mudar odgovor Ministarstva koje će se prikloniti prvoj interpretaciji čime bi se istog trenutka otklonile sve zapreke za izdavanje lokacijske dozvole. Druga je mogućnost da Ministarstvo zauzme suprotni stav i podrži odluku o odbijanju zahtjeva. U tom slučaju morali bi mijenjati GUP. Obzirom da je javna raprava za novi GUP već prošla, jedini mogući način promjene tog dijela prostornog plana je podnošenje amandmana od strane vijećnika bilo koje političke stranke, prije samog glasovanja, čime bi se u GUP samo unijela ispravka "krivog navoda". Problem kod ovog drugog rješenja je taj što onda moramo čekati trenutak usvajanja novog GUP-a, kaže Čižmek.

Nije nam u interesu odugovlačenje

- HC je do sada nekoliko puta mijenjao projekte, odustajao od rotora pa onda opet bio za rotor - ne bih želio pomisliti kako je riječ o izgovoru da se ovaj projekt ne odradi, dodaje gradonačelnik Mirko Duspara

- Gradu nije u interesu odugovlačenje već najbrže moguće rješenje ovog problema. Ako je problem u GUP-u mi ga još uvijek možemo riješiti vrlo brzo. Da je bilo dovoljno komunikacije lokacijska dozvola je već mogla biti izdana, kaže gradonačelnik Mirko Duspara. - HC je do sada nekoliko puta mijenjao projekte, odustajao od rotora pa onda opet bio za rotor - ne bih želio pomisliti kako je riječ o izgovoru da se ovaj projekt ne odradi, dodaje Duspara. Gradski urbanisti koji su radili na izradi prijedloga GUP-a kažu kako problem uopće nije trebao nastati jer GUP ne propisuje tehnička rješenja ceste. U bilo kojoj varijanti, prostor za četverotračnu Svačićevu ulicu od ranije je rezerviran u koridoru širine 34 metra

Saša Radivojević

Ostale novosti

8.4.2016.Posljednji radovi

12.2.2016.Autobusi (ne) smiju na nasip

11.12.2015.Deset metara ispod pruge

20.2.2015.Sporna kuća još spornija

21.11.2014.Podvožnjak u Osječkoj i kružni tok u Gupčevoj

17.10.2014.Poništeno izvlaštenje kuće!

26.9.2014.Hrvatske ceste: "Nismo stranka u postupku!"

1.8.2014.Podvožnjak zvan čežnja

26.7.2013. Obnova prometnica za 13 milijuna kuna

31.5.2013.Najsuvremenija tehnologija

13.4.2012.U poliklinici cjelodnevni rad specijalističkih ambulanti

11.11.2011.POSLJEDICE NELEGALIZACIJE SNOSIT ĆE NAŠA DJECA

7.1.2011.NAKNADE OD NEKOLIKO TISUĆA DO BESPLATNIH

19.3.2010.HOĆEMO LI OSTATI BEZ NOVCA IZ IPA FONDA, ALI I ONOG IZ DRŽAVNE BLAGAJNE?

12.2.2010.SLAVONSKI BROD- VELEUČILIŠNI GRAD

26.11.2009.RADOVI IDU PREMA PLANU

20.11.2009.PODVOŽNJAKOM ĆE SE RASTERETITI PROMET

13.11.2009.Svačićeva ulica na čekanju još godinu dana

11.4.2008.NAJVEĆI DOBITNIK PODVINJE

14.3.2008.PONOVNO NA JAVNU RASPRAVU

7.3.2008.Kako su se povećana stanogradnja i rast kamata odrazili na tržište nekretnina

29.2.2008.Bez prostornog plana nema ni muzejskoga postava

22.2.2008.Prvi pravi brodski rotor!?

15.2.2008.Stanje redovno - ništa se ne radi

11.1.2008.DOZVOLE ZA GRADNJU SADA IZDAJU GRADOVI I ŽUPANIJE

16.11.2007.SLAVONIKU OTVORIO PREMIJER IVO SANADER

26.10.2007.Sada - umjetna trava i klizalište, slijedi - bazen!

21.9.2007.NAORUŽAJTE SE STRPLJENJEM I ČEKAJTE

16.6.2007.Za regionalni vodovod Davor - 16 milijuna eura

2.4.2007.ISTEKLA POLOVICA OBEĆANOG ROKA, A OD RADOVA GOTOVO NIŠTA

2.2.2007.OBI CENTAR IPAK SAGRAĐEN BEZ DOZVOLE

11.1.2007.TEŽIH POSLJEDICA ZA SADA NEMA

10.11.2006.Slučaj Korčula

28.9.2006.KONAČNO RASPLET!

1.9.2006.NOVI PROSTORNI PLAN - RJEŠENJE PROBLEMA

1.9.2006.TKO ODREĐUJE RAZVOJ GRADA - INVESTITORI, STRUKA, POLITIČARI ILI INTERESI

25.8.2006.POČELA SANACIJA KORZA

18.8.2006.JEDAN ZAHTJEV ODBIJEN, DRUGI PODNESEN

11.8.2006.Ministarstvo ruši sportske terene uz autocestu

26.7.2006.UBRZANIM RADOVIMA POPRAVLJA SE ONO ŠTO JE GODINAMA PROPUŠTENO

27.6.2006.Radovi prije roka, HAC iznimno zadovoljan