Graditeljstvo

Prvi pravi brodski rotor!?

Zajednička inicijativa grupe građana i Posavske Hrvatske pred realizacijom

Datum objave: 22.2.2008.
Posavska hrvatska, Slavonski Brod

Prije četiri godine grupa građana objavila je u Posavskoj Hrvatskoj prvi nacrt buduće četverotračne brodske avenije - Svačićeve ulice. Zahvaljujući trudu županijskog Zavoda za prostorno planiranje i ravnatelja Igora Čižmeka, javnosti je tada prezentirana idejna skica rješenja brodskog prometnog čvora koja predviđa gradnju 4 rotora na svim prometno neuralgičnim točkama - bivšoj "bosanskoj rampi" (spoju Svačićeve ulice i Zapadne vezne ceste), na raskrižjima Svačićeve i Vukovarske, Svačićeve i Gupčeve te Svačićeve i "Olivine" ulice, kroz koju buduća brodska avenija tek treba probiti trasu prema Osječkoj ulici i dalje prema budućoj Istočnoj veznoj cesti. Osnovna ideja brodske avenije polazi od prometnog rasterećenja cijelog grada kroz brzu prometnu transverzalu od zapadnog ka istočnom gradskom ulazu/izlazu. U kombinaciji s nekoliko zelenih otoka unutar same avenije - prekidnih točaka koje omogućuju prelazak vozila u suprotnu traku i kretanje u suprotnom smjeru - te rješavanje problema lijevih skretača, promet cijelom dužinom transverzale odvijao bi se bez ijedne spore točke.

Prema neslužbenim informacijama (središnjica Hrvatskih cesta ne odgovara na pitanja novinara) u tijeku je projektiranje prve faze brodske avenije kojom bi bio obuhvaćen kružni tok na mjestu nekadašnje "bosanske rampe" kao i proširenje Svačićeve ulice na četverotračnu cestu sve do buduće nove zgrade MUP-a, što znači - do raskrižja Svačićeve s Gupčevom ulicom. Druga faza navodno bi obuhvatila gradnju još jednog rotora i proširenje Svačićeve od križanja s Gupčevom ulicom do križanja s "Olivinom" ulicom. U istoj ili čak u trećoj fazi radova, Svačićeva bi se konačno trebala probiti do Osječke ulice i dalje trasirati put prema budućoj Istočnoj veznoj cesti, odnosno, postojećoj "brzoj" cesti.

Razlog šutnji Hrvatskih cesta, prvo oko nedovršenog dijela ZVC-a pa onda i oko prvog pravog brodskog rotora, mogao bi biti vrlo prozaičan. Naime, zbog rješenja problema tzv. "Jozićeve kuće" koja se nalazi na trasi nedovršenog dijela ZVC-a koja izlazi upravo na budući rotor, a za koju se ne traže silni novci već 1,5 milijuna kuna, HC je navodno u postupku izmjene lokacijske dozvole kako bi spornu kuću - zaobišao. Kada se već državni novac troši na još jednu izmjenu projekta (zaobilaženje) o istom bi se trošku mogla riješiti i postojeća prometna nebuloza na sadašnjem raskrižju "bosanske rampe". To što izvedba kasni 4 godine, u usporedbi s 8 godina gradnje ZVC-a, nije u ovom trenutku od presudne važnosti.

Važnijim, ako ne i jedino važnim, čini se nekoliko "sporednih" činjenica. Građanske inicijative imaju smisla. Građanske inicijative mogu uspjeti. Građanske inicijative koje imaju potporu medija i gradskih vlasti mogu uspjeti brže. Problemi Slavonskog Broda se ne rješavaju u Zagrebu već u Slavonskom Brodu.

Kružni tok u Podvinju

 Do kraja kolovoza?

U zahvatu rekonstrukcije i proširenja ceste D-53, od Podcrkavlja do Podvinja, radovi se ubrzano odvijaju i na budućem kružnom toku u Podvinju. U okviru programa "Betterment" - u kojega Svjetska banka i Hrvatske ceste ulažu po 50 posto sredstava - radovi na cijelom zahvatu u ovom dijelu županije teški su 45 milijuna kuna. Prema potpisanom ugovoru s izvođačima radova - Osijek Koteksom i Strabag-Cestar kao kooperantom - rok za dovršetak radova je konac godine (12 mjeseci). - Na gradilištu sam gotovo svakodnevno i mogu reći da radovi napreduju iznimno brzo. Ako nastave tim tempom i ako ne bude nepredviđenih zastoja, izvođač bi radove mogao dovršiti čak i u kolovozu, kaže direktor slavonskobrodske ispostave HC-a Nenad Čer. Podsjetimo, gradnja rotora bila je jedan od najvažnijih prioriteta Vijeća Mjesnog odbora Podvinja.

Kružni tok u Bukovlju

 Do kraja godine?

Prometna crna točka Bukovlja kasni u rekonstrukciji prometnog toka - za onom u Podvinju - tek jedan korak. Dok se u Podvinju radovi odvijaju punom parom, u Bukovlju su geodeti obavili svoj dio posla tek prije par tjedana. Kako se neslužbeno moglo saznati, promjer budućeg rotora bit će 26 metara. - U tijeku je završetak izrade projektne dokumentacije, radovi bi mogli početi već u proljeće i ako sve bude u redu Bukovlje bi kružni tok moglo dobiti do kraja ove godine, kaže načelnik Bukovlja Tihomir Jakovina. U dogovoru sa Županijom za bukovački je rotor, zadužena Županijska uprava za ceste (ŽUC), koja i vlasnik cesta u zahvatu rotora.

Mirko Duspara, gradonačelnik Slavonskog Broda

Rotor je jedino logično rješenje

Stav gradske uprave istovjetan je onome od prije nekoliko godina kada je Hrvatskim cestama predlagan rotor kao najkvalitetnije prometno rješenje križanja Svačićeve, produžene Svačićeve, Lucićeve i Bušićeve ulice (na mjestu bivše "bosanske rampe"). Tada je Grad čak bio spreman i uključiti se u sufinanciranje projektiranja takvog rješenja zbog izmjene građevne dozvole i pokrića razlike troškova. Tadašnja inicijativa gradskih vlasti - nije prihvaćena.

-Stav grada isti je kao i prije - rotor je jedino rješenje koje može zadovoljiti onakvo raskrižje s produženom Svačićevom. Mi smo u gradu oštećeni baš zbog toga što poslije prolaska autoceste kroz grad Slavonski Brod nije napravljena nijedna vezna cesta. Ovakvo raskrižje kakvo je sada - ne može proći, pogotovo kad se konačno otvori Zapadna vezna cesta. Logika prometnih tokova nameće rotor kao jedino rješenje i to prije dovršetka spoja prema Zapadnoj veznoj cesti. Kako se radi o državnim cestama koje nisu u našoj nadležnosti, ne znamo kada će se to dogoditi, rekao je za Posavsku Hrvatsku gradonačelnik Duspara.

Čakovec - rotograd

Grad bez semafora

Grad sa 31 tisućom stanovnika ima već pet rotora i ove godine gradi još jedan, na glavnom prometnom ulazu u grad iz smjera Zagreba. Prvi rotor, onaj "gradski", kako ga Čakovčani nazivaju, pušten je u promet 2000. godine i koštao je 2,5 milijuna kuna. Ostali rotori koštali su daleko manje, kaže gradski pročelnik za komunalno gospodarstvo, Antun Gjerapić. Jedini gradski semafor, smješten na glavnoj gradskoj prometnici, izvan je funkcije. Točnije, uključuje se samo na zahtjev auto-škola, za potrebe polaganja vozačkih ispita.

Požega

Prvi rotor - 2003. godine

Sva tri rotora, od kojih je prvi onaj u Njemačkoj ulici, sagrađen 2003. godine, sagrađena su investicijom požeške Županijske uprave za ceste. - Posebnost tog prvog rotora je u tome što je riječ o dvostrukom rotoru (nastavljaju se jedan na drugi). Prije nego što je gradnja uopće počela u javnosti su se mogle čuti dosta oštre kritike i polemike kako sve to skupa neće biti dobro i kako će, naprotiv, promet biti još više zagušen. Tek kada je rotor profunkcionirao pokazalo se da je to bio jedini način za rješavanje prometnih gužvi. Da rotor nije dobar, ne bi ove godine gradili još jedan, kaže gradska pročelnica za komunalno gospodarenje Jasminka Vodinelić.

Saša Radivojević

Ostale novosti

8.4.2016.Posljednji radovi

12.2.2016.Autobusi (ne) smiju na nasip

11.12.2015.Deset metara ispod pruge

20.2.2015.Sporna kuća još spornija

21.11.2014.Podvožnjak u Osječkoj i kružni tok u Gupčevoj

17.10.2014.Poništeno izvlaštenje kuće!

26.9.2014.Hrvatske ceste: "Nismo stranka u postupku!"

1.8.2014.Podvožnjak zvan čežnja

26.7.2013. Obnova prometnica za 13 milijuna kuna

31.5.2013.Najsuvremenija tehnologija

13.4.2012.U poliklinici cjelodnevni rad specijalističkih ambulanti

11.11.2011.POSLJEDICE NELEGALIZACIJE SNOSIT ĆE NAŠA DJECA

7.1.2011.NAKNADE OD NEKOLIKO TISUĆA DO BESPLATNIH

19.3.2010.HOĆEMO LI OSTATI BEZ NOVCA IZ IPA FONDA, ALI I ONOG IZ DRŽAVNE BLAGAJNE?

12.2.2010.SLAVONSKI BROD- VELEUČILIŠNI GRAD

26.11.2009.RADOVI IDU PREMA PLANU

20.11.2009.PODVOŽNJAKOM ĆE SE RASTERETITI PROMET

13.11.2009.Svačićeva ulica na čekanju još godinu dana

11.4.2008.NAJVEĆI DOBITNIK PODVINJE

14.3.2008.PONOVNO NA JAVNU RASPRAVU

7.3.2008.Kako su se povećana stanogradnja i rast kamata odrazili na tržište nekretnina

7.3.2008.Prva brodska avenija na čekanju

29.2.2008.Bez prostornog plana nema ni muzejskoga postava

15.2.2008.Stanje redovno - ništa se ne radi

11.1.2008.DOZVOLE ZA GRADNJU SADA IZDAJU GRADOVI I ŽUPANIJE

16.11.2007.SLAVONIKU OTVORIO PREMIJER IVO SANADER

26.10.2007.Sada - umjetna trava i klizalište, slijedi - bazen!

21.9.2007.NAORUŽAJTE SE STRPLJENJEM I ČEKAJTE

16.6.2007.Za regionalni vodovod Davor - 16 milijuna eura

2.4.2007.ISTEKLA POLOVICA OBEĆANOG ROKA, A OD RADOVA GOTOVO NIŠTA

2.2.2007.OBI CENTAR IPAK SAGRAĐEN BEZ DOZVOLE

11.1.2007.TEŽIH POSLJEDICA ZA SADA NEMA

10.11.2006.Slučaj Korčula

28.9.2006.KONAČNO RASPLET!

1.9.2006.NOVI PROSTORNI PLAN - RJEŠENJE PROBLEMA

1.9.2006.TKO ODREĐUJE RAZVOJ GRADA - INVESTITORI, STRUKA, POLITIČARI ILI INTERESI

25.8.2006.POČELA SANACIJA KORZA

18.8.2006.JEDAN ZAHTJEV ODBIJEN, DRUGI PODNESEN

11.8.2006.Ministarstvo ruši sportske terene uz autocestu

26.7.2006.UBRZANIM RADOVIMA POPRAVLJA SE ONO ŠTO JE GODINAMA PROPUŠTENO

27.6.2006.Radovi prije roka, HAC iznimno zadovoljan