Graditeljstvo

TKO ODREĐUJE RAZVOJ GRADA - INVESTITORI, STRUKA, POLITIČARI ILI INTERESI

Datum objave: 1.9.2006.
Posavska hrvatska, Slavonski Brod
  • Planovi su ti, kako cijelog mandata ponavlja gradonačelnik Slavonskoga Broda, koji koče otpočetka planirane projekte u gradu, ali ni dalje se gotovo ništa nije pomaklo. I tako već godinama!
  • Generalni urbanistički plan grada Slavonskoga Broda usvojen je prošle godine, ali GUP je napravljen još 2002. godine. Dvije i pol godine je trajala procedura, a za dvije i pol godine u Slavonskom Brodu se napravi negdje oko 3000 građevina tako da odmah nakon što je usvojen išlo se u izmjene i dopune tog novog GUP-a.
  • Zar se već jedanput ne bi mogli sastati gradska i županijska vlast s predstavnicima struke i ne raspravljati samo o svjetskim temama nego o prozaičnoj, lokalnoj temi - što želimo imati u gradu, što bi se u njemu moglo graditi i gdje
  • Sjetimo se samo predizbornih govora, plakata, letaka, javnih obećanja. Svi su imali viziju razvoja grada, kako on treba izgledati, što u njemu treba graditi i ona se nije puno razlikovala od jedne do druge političke opcije. No, kad dođu u mogućnost da ju i provedu, sve stane

I na posljednjoj je sjednici Gradsko poglavarstvo raspravljalo o Programu mjera za unapređenje stanja u prostoru za razdoblje od 2006. do 2010. godine. Iako su te mjere nedavno usvojene, na posljednjoj sjednici Poglavarstvo je usvajalo njihove izmjene i dopune. - Koje zemljište možemo sada u gradu ponuditi potencijalnom investitoru?, bilo je logično pitanje članova Poglavarstva. Odgovoreno je da je to Gospodarska zona Bjeliš, Zona Đuro Đaković (UPU je u izradi), a gradonačelnik je dodao da postoji mogućnost i za dio zone u Slobodnici.

Dok prostorni plan rješava građevinsku zonu, odnosno određuje što se može graditi, GUP daje mjesta gdje je zelena zona, gdje je stambena, gdje mješovita, a gdje industrijska i tako dalje. Zar se već jedanput ne bi mogli sastati gradska i županijska vlast s predstavnicima struke i ne raspravljati samo o svjetskim temama nego o prozaičnoj, lokalnoj temi što želimo imati u gradu, što bi se u njemu moglo graditi i gdje. Ne bi li se na primjer već sada moglo vizionarski reći da jedan grad kao što je Slavonski Brod u budućnosti treba lokalni javni prijevoz, možda čak tramvaj. Možemo li predvidjeti da našem gradu treba hotel i gdje bi se on mogao graditi, da nam treba rekreacijski centar s bazenima i gdje je najpovoljnije da se on gradi, da nam treba zona u kojoj će se locirati trgovački centri i još mnogo toga. Ako bi se to predvidjelo na «papiru», ne bismo li tako privukli i zadržali investitore, moguće ulagače, a ne da oni zbog tih papirnatih zavrzlama koje traju beskonačno dugo (ne zaboravite onu izreku: Vrijeme je novac!) zaobilaze naš grad, a strašno smo ponosno na geografski položaj koji se često ističe kao strateški. Kaže se da nas planovi ne koštaju jer ih investitori sami plaćaju. Nije dobro da baš uvijek i za sve investitori budu inicijatori, a posebno ne u tome kako će se razvijati i izgledati naš grad. Zar ne bi bilo logično, kada neki potencijali ulagač dođe i kaže što bi želio graditi, da ga odmah uputimo na lokaciju koja je za to predviđena, a ne da on sam kaže gdje bi gradio i da onda traži izmjene i dopune planova?! Najnoviji primjer za to je robni centar OBI o čijem se dolasku u Brod priča već nekoliko godina, a kojega je na posljednjoj sjednici spomenuo i Zdenko Horvat, član Poglavarstva. Napomenuo je kako će dvije godine proći dok se naprave svi planovi i dobiju svi «papiri», iskazujući sumnju da bi investitor u tom slučaju mogao i odustati. Kako se onda u javnim medijima najavljuje dovršetak i otvorenje OBI centra do kraja ove godine, na koji li će način skratiti potrebnu proceduru?! Pojašnjeno je da plan uređenja ciglane gdje se planira izgradnja tog centra mora ući kao dopuna u program mjera za unapređenje stanja u prostoru i tek tada može u realizaciju što je i uvršteno na sjednici.

Kad se raspravljalo o rotoru, gradonačelnik je napomenuo, s čim se slažemo, da nije sporan samo rotor, da građani stalno pitaju i za prijelaz u Osječkoj ulici, za produženu Svačićevu prema Hebrangu te da sve takve stvari (i one koje smo naveli u tekstu) treba predvidjeti u planovima, pa čak i ako nema novca ove godine može se raditi za pet godina ili kasnije, ali na papiru, u dokumentaciji to mora biti. Sjetimo se samo predizbornih govora, plakata, letaka, javnih obećanja. Svi su imali viziju razvoja grada, kako on treba izgledati, što u njemu treba graditi i ona se nije puno razlikovala od jedne do druge političke opcije. No, kad dođu u mogućnost da ju i provedu, sve stane. Dok političari prozivaju struku, očito je da za neke stvari ipak nema dovoljno političke volje jer kad se nešto hoće (možda je u pitanju i osobni interes) jako brzo se i struku «primora» da to učini. Ili nema političke volje, ili ne znaju, ili je posrijedi nešto treće, ali, ponavljam ponovno, tako već godinama.

PROCEDURA DONOŠENJA PLANA I DO ŠEST MJESECI

- Kolika je zakonska procedura kod donošenja prostornih planova?, pitanje je postavljeno na sjednici Gradskoga poglavarstva. Pročelnik Upravnog odjela za graditeljstvo i prostorno uređenje Nenad Buzov je odgovorio da je rok da se plan riješi od četiri do šest mjeseci. Kad Poglavarstvo raspiše natječaj, odabire se najpovoljniji izvođač i nakon žalbenog roka ako je sve u redu potpisuje se ugovor s izrađivačem plana koji ima rok od 60 dana da izradi plan. Prije usvajanja plana, on mora ići u prethodnu raspravu, zatim na javni uvid, javnu raspravu i kad se sve primjedbe razmotre i uvrste one koje su realne i moguće plan usvaja Gradsko poglavarstvo. Zatim se šalje u županijski Zavod za prostorno planiranje koji u roku od 30 dana mora dati mišljenje na plan, dok Ured za graditeljstvo Ureda državne uprave mora dati suglasnost u roku od 60 dana. Nakon toga plan ide u Ministarstvo graditeljstva čiji Ured za prostorno planiranje daje suglasnost u roku od 30 dana. Plan se vraća ponovno u Grad i Gradsko vijeće ga usvaja, pa on objavom u službenom vjesniku postaje važeći.

Marija Kovačević

Ostale novosti

8.4.2016.Posljednji radovi

12.2.2016.Autobusi (ne) smiju na nasip

11.12.2015.Deset metara ispod pruge

20.2.2015.Sporna kuća još spornija

21.11.2014.Podvožnjak u Osječkoj i kružni tok u Gupčevoj

17.10.2014.Poništeno izvlaštenje kuće!

26.9.2014.Hrvatske ceste: "Nismo stranka u postupku!"

1.8.2014.Podvožnjak zvan čežnja

26.7.2013. Obnova prometnica za 13 milijuna kuna

31.5.2013.Najsuvremenija tehnologija

13.4.2012.U poliklinici cjelodnevni rad specijalističkih ambulanti

11.11.2011.POSLJEDICE NELEGALIZACIJE SNOSIT ĆE NAŠA DJECA

7.1.2011.NAKNADE OD NEKOLIKO TISUĆA DO BESPLATNIH

19.3.2010.HOĆEMO LI OSTATI BEZ NOVCA IZ IPA FONDA, ALI I ONOG IZ DRŽAVNE BLAGAJNE?

12.2.2010.SLAVONSKI BROD- VELEUČILIŠNI GRAD

26.11.2009.RADOVI IDU PREMA PLANU

20.11.2009.PODVOŽNJAKOM ĆE SE RASTERETITI PROMET

13.11.2009.Svačićeva ulica na čekanju još godinu dana

11.4.2008.NAJVEĆI DOBITNIK PODVINJE

14.3.2008.PONOVNO NA JAVNU RASPRAVU

7.3.2008.Kako su se povećana stanogradnja i rast kamata odrazili na tržište nekretnina

7.3.2008.Prva brodska avenija na čekanju

29.2.2008.Bez prostornog plana nema ni muzejskoga postava

22.2.2008.Prvi pravi brodski rotor!?

15.2.2008.Stanje redovno - ništa se ne radi

11.1.2008.DOZVOLE ZA GRADNJU SADA IZDAJU GRADOVI I ŽUPANIJE

16.11.2007.SLAVONIKU OTVORIO PREMIJER IVO SANADER

26.10.2007.Sada - umjetna trava i klizalište, slijedi - bazen!

21.9.2007.NAORUŽAJTE SE STRPLJENJEM I ČEKAJTE

16.6.2007.Za regionalni vodovod Davor - 16 milijuna eura

2.4.2007.ISTEKLA POLOVICA OBEĆANOG ROKA, A OD RADOVA GOTOVO NIŠTA

2.2.2007.OBI CENTAR IPAK SAGRAĐEN BEZ DOZVOLE

11.1.2007.TEŽIH POSLJEDICA ZA SADA NEMA

10.11.2006.Slučaj Korčula

28.9.2006.KONAČNO RASPLET!

1.9.2006.NOVI PROSTORNI PLAN - RJEŠENJE PROBLEMA

25.8.2006.POČELA SANACIJA KORZA

18.8.2006.JEDAN ZAHTJEV ODBIJEN, DRUGI PODNESEN

11.8.2006.Ministarstvo ruši sportske terene uz autocestu

26.7.2006.UBRZANIM RADOVIMA POPRAVLJA SE ONO ŠTO JE GODINAMA PROPUŠTENO

27.6.2006.Radovi prije roka, HAC iznimno zadovoljan