Turizam

Slavonska košarica

Klaster ima budućnost

Datum objave: 21.9.2012.
Posavska hrvatska, Slavonski Brod

Turistički klaster Slavonska košarica bio je organizator, a seosko gospodarstvo Zlatni lug u Donjim Emovcima, nedaleko od Požege, domaćin poslovne radionice kojoj je tema "Stvaranje i razvijanje novih turističkih proizvoda članova klastera". Predavač je bio prof. dr. sc. Drago Ružić, redovni profesor na Ekonomskom fakultetu Sveučilišta u Osijeku. Kako je istaknula predsjednica klastera Vesna Živković, radionica i slični projekti uvelike pomažu u poslovanju svim obiteljskim gospodarstvima, obrtnicima, proizvođačima hrane, suvenira... - Riječ je o uglavnom malim poslovnim subjektima, njima je teško samima probiti se do kupaca i korisnika usluga, a još je teže opstati na tržištu. Zato klaster svojim aktivnostima nastoji što više pomoći tim ljudima i iako smo tek u svojoj prvoj godini djelovanja primjetno je da Slavonska košarica ostvaruje rezultate. Nakon nekoliko edukativnih radionica koje organiziramo na različitim lokacijama, slijedi izrada web portala. To nam je prioritet, na portalu će biti objedinjeni svi naši članovi, svoju će ponudu moći predstaviti praktično cijelom svijetu, što će im zasigurno pomoći. Za financiranje projekta web portala smo se prijavili Ministarstvu turizma i vjerujem da će do kraja godine to biti realizirano.

Najveći turistički klaster u Hrvatskoj

Klaster Slavonska košarica u svom je početku, nakon osnivanja, imao 28 članova, a danas ih je više od devedeset. Uključeni su članovi iz Brodsko-posavske, Osječko-baranjske i Vukovarsko- srijemske, a u planu je i da se klaster proširi na Virovitičko-podravsku županiju. Najviše je obiteljskih poljoprivrednih gospodarstava i obrtnika, a osim njih članovi klastera su i razne udruge te turističke agencije. Time se ispunjava sve što je zamišljeno kada se krenulo u osnivanje Slavonske košarice , pa je svoje zadovoljstvo iskazao i Mirko Duspara , gradonačelnik Slavonskog Broda, koji je bio osnivač klastera: - Od Katarinskog sajma 2011. godine, kada smo prvi put javnosti predstavili klaster, učinjeno je puno, što se vidi ne samo u broju članova. Ako gledamo turizam i turističku ponudu, Slavonska košarica je sada najveći klaster u Hrvatskoj, što znači da smo na dobrom putu. Kada smo pripremali osnivanje klastera, osnovna zamisao bila nam je pomoć koju treba pružiti proizvođačima prehrambenih artikala, rukotvorina, vina, rakija, sokova... Već desetljećima se priča o povezivanju "plave" i "zelene" Hrvatske, ali sve se odvijalo sporo i preslabo. Sada smo, uz aktivnosti klastera, krenuli ozbiljnije raditi na tom planu, pa već u listopadu imamo tri dana predstavljanja naše ponude na jadranskoj obali. Tako ćemo 10. listopada biti u Zadru, dan kasnije u Šibeniku, a treći dan smo u Splitu. Ovo je sada pravo vrijeme kako bismo ponudu predstavili tamošnjim hotelijerima i ugostiteljima i bit će dovoljno vremena da se suradnjauspostavi do sljedeće turističke sezone. Razmišljamo da klaster predstavimo i tjedan nakon toga, na Danima hrvatskog turizma u Dubrovniku jer tamo će biti svi turistički djelatnici Republike Hrvatske. Predstoji nam edukacija članova kako bi sami svoje proizvode mogli pokazati i ponuditi na web portalu, a onda će sigurno krenuti i ugovaranje poslova. Imamo dobru suradnju s Ministarstvom turizma i Turističkom zajednicom i sigurno je da klaster ima budućnost.

Jedan od članova klastera je i obiteljsko gospodarstvo Đure Štefančića iz Gornje Vrbe, koje se bavi uzgojem i preradom malina. Štefančić je odmah po osnivanju prepoznao vrijednost klastera te se priključio "obitelji" Slavonske košarice : - Mi radimo već 23 godine i slobodno mogu reći da smo stvorili brend od naših proizvoda. I mi smo se pridružili klasteru, kao što bi i svaki drugi proizvođač u Slavoniji sigurno imao interesa udružiti se u asocijaciju kakva je Slavonska košarica. Naime, da bismo bili spremni izaći na tržište, kako Hrvatske tako i Europe, mi moramo zajednički nastupiti jer sami i razjedinjeni ne možemo učiniti puno. Zato naše gospodarstvo želi biti dio klastera jer svi mi zajedno moramo stvoriti proizvode koji će biti ne samo slavonski već i nacionalni brend.

Prof. dr. sc. Drago Ružić

Web portal i geolokacijske aplikacije

- Slavonska košarica je na svom početku i trebamo slijediti dobre primjere kakvih ima u nekim hrvatskim regijama, gdje su ugostiteljsko-turistički proizvodi doprinijeli brendiranju toga kraja. Dobri primjeri su Istra, koja sa svojim tartufima i malvazijom stvara odličnu turističku priču već desetljećima, pa i Varaždin sa svojim Špancirfestom, manifestacijom koja uvelike pomaže brendiranju cijeloga grada i županije. U skoroj budućnosti Slavonska košarica i proizvodi iz ove regije i te kako će doprinijeti brendiranju cijele Slavonije i Baranje. Jedan od prvih koraka u radu Slavonske košarice je otvaranje web portala koji je neophodan, a već sada moramo razmišljati i o geolokacijskim aplikacijama uz pomoć kojih će svi članovi klastera moći biti prepoznati kroz mobilne uređaje. Na taj način će svaki turist, svaki zainteresirani putnik koji prolazi kroz Brod, Požegu, Osijek... moći na svom uređaju vidjeti ne samo gdje se nešto može kušati, već i doći na mjesto proizvodnje i upoznati se sa svim detaljima nastanka autentičnih proizvoda. Jedan od smjerova razvoja klastera je i kvalitetno upravljanje, u marketinškom, organizacijskom i proizvodnom smislu i sigurno će za te poslove trebati profesionalac. U početku će biti dovoljna jedna ili dvije zaposlene osobe, a kasnije i više.

mk

Ostale novosti

8.7.2016.Jače od državnog prvenstva!

14.8.2015.U Đermu vrhunski majstori

15.5.2015.Shopping turizam

10.4.2015.Jestivi suvenir

6.3.2015.Poziv na međunarodnu vrtnu izložbu

13.2.2015.Svih pet slavonskih županija zajedno

19.12.2014.Pored Save i sa Savom

24.10.2014.Dani hrvatskog turizma

10.10.2014.Peterostruko veći broj noćenja!

3.10.2014.Dvije regije u Oprisavcima

19.9.2014.U Hrvatskoj i Sloveniji

30.5.2014.Slavonska košarica u metropoli

23.5.2014.Hrvatski turizam u preustoju

14.3.2014.Petica turističkoj ponudi Slavonskog Broda

24.5.2013.Dani Slavonskog Broda u Zagrebu

17.5.2013.Ljepote zavičaja u dječjim radovima

17.5.2013.Serenada Brodu

10.5.2013.Mladi Europljani u Staroj Kapeli

26.4.2013.Otvoren hostel u Velikoj Kopanici

19.4.2013.Turistička zajednica ugostila učenike

8.3.2013.I četvrta zvjezdica

16.11.2012.Imamo što naučiti od Brođana

5.10.2012.Zaklade pomažu, udruge ostvaruju

8.6.2012.Godina elitnog halal turizma

18.5.2012.Ljetna pozornica na bastionu sv. Elizabete

9.3.2012.Poslovni gosti preko tjedna, vikendom turisti

24.2.2012.Vodim jer volim Brod

28.10.2011.Hotel Art

4.2.2011.MALI HOTELI - PERJANICE HRVATSKE TURISTIČKE PONUDE

17.9.2010.KUHINJA, KUŠAONICA VINA I ZATVOR

28.5.2010.BROD U ZAGREBU - ZAGREB U BRODU

30.12.2009.SKIJANJE POTUKLO RECESIJU

5.9.2008.JOŠ NE MOŽEMO UGOSTITI JEDAN AUTOBUS LJUDI

13.7.2007.Međunarodna regata

13.7.2007.OŽIVLJENA TRADICIJA

6.7.2007.NAGRADE TURISTIČKE ZAJEDNICE

28.9.2006.ATRAKTIVNO U BRODSKOM STUPNIKU

22.9.2006.NAJUREĐENIJI TRG U HRVATSKOJ

11.8.2006.Gdje ljetuju poznati Brođani

11.8.2006.Pete ribarske večeri u Davoru

1.4.2006.KOVAČNICA ŽAMBOK U TVRĐAVI BROD

25.3.2006.TOP NA BASTIONU SV. MIHOVILA